
Salsapiiraat
200g (iso rasia) hovi chili-paprika tuorejuustoa
200 g voita tai leivontamargariinia
4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 dl pitkää riisiä(tein uncle benin valmiista pussi riisistä-nopeampaa)
200g paistijauhelihaa
1 pss Apetitin tomaattisalsaa(pakasteessa)Voit korvat tämän myös sipulisilpulla
1 rkl vehnäjauhoja
1 tl paprikajauhetta
1/4 tl cayennepippuria(tosi tulista,käytä varoen!)
1 tl suolaa
1 pss raastejuustoa(esim.fontal,pizzajuusto...)
Voiteluun kananmuna,pinnalle unikon-tai seesaminsiemeniä
Sekoita pohjan aineet tasaiseksi taikinaksi ja laita viilentymään jääkaappiin siksi aikaa,kun valmistat täytettä. Keitä riisi, ruskista jauheliha ja lisää tomaattisalsakasvikset.Paista kunnes neste on haihtunut.Sekoita joukkoon mausteet,jauhot,juustoraaste ja valutettu riisi.Kauli taikina suorakaiteen muotoiseksi levyksi ja ota siitä 10cm muotilla pyöreitä kakkuja(tähän käy mm. kapea juomalasi)Jaa täyte kakunpuolikkaalle,ummista piiras haarukan avulla.Pistele,voitele ja ripottele päälle siemeniä.Paista 225 asteessa n. 10 minuuttia




Kommentit